رژیم لاغری برنج + اطلاعاتی مورد برنامه غذایی برنج و فواید آن برای سلامت بدن

رژیم لاغری برنج

رژیم غذایی برنج یکی از برنامه های مفید برای سلامت بدن است. این رژیم غذایی یکی از بهترین برنامه های غذایی برای افرادی است که مبتلا به فشار خون، بیماری قلب و دیابت هستند و شام غذاهای کم کالری و کم سدیم است.

رژیم برنج چیست و چه مزایایی برای سلامت دارد؟

اگر مبتلا به فشار خون هستید، پس باید رژیم برنج را امتجان کنید که این رژیم می تواند باعث کاهش چربی های بدن و فشار خون بالا شود. رژیم برنج ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلب و دیابت را تا حد زیادی کم کند. در این بخش هر آنچه در مورد رژیم برنج را باید بدانید گردآوری کرده ایم.

رژیم برنج بسیار کم کالری است و کم سدیم است که دکتر والتر کمپنر در سال 1939 ابداع کرده است. او این رزیم غذایی را برای کمک به بیماران خود در کاهش فشار خون، بهبود علمکرد کلیه و کنترل چاقی ایجاد نموده است.

دلیل این رژیم در درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا با چاقی، غذاهایی است که برای مصرف مجاز هستند که این شامل غذاهای پر از کربوهیدرات پیچیده، لبنیات محدود و غذاهای کم سدیم می باشد.

  • برای هضم شدن کربوهیدرات های پیچیده به مدت زمان بیشتری نیاز است و در نتیجه میزان گرسنگی را کاهش می دهد.
  • مصرف سدیم کم ، از ذخیره آب اضافی در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه فشار را بر کلیه ها کاهش می دهد.
  • رژیم غذایی کم کالری (800 کالری در روز) در ابتدا مجاز است که پس از آن تا 1200 کالری در روز افزایش می یابد.

به طور خلاصه غذاهای کم کالری ، کم سدیم و سرشار از فیبر دلایل موفقیت رژیم برنج است.

اکنون بررسی خواهیم کرد که از چه غذاهایی باید اجتناب کنید و مصرف چه غذاهایی را افزایش دهید :

غذاهایی که باید مصرف کرد:

  • میوه های تازه
  • سبزیجات
  • لوبیا کم نمک
  • غلات
  • پروتئین ناشی از گوشت لخم
  • لبنیات بدون چربی

غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کرد :

  • نوشابه
  • آب میوه های درون بطری
  • آب نبات
  • شیر کاکائو
  • غذا های منجمد
  • غذا های سرخ شده
  • غذا های حاضری و فست فود ها
  • آرد تصفیه شده
  • قند تصفیه شده
  • غذاهای دارای چربی ترانس دار

شما باید گزینه های غذایی بهتر و شیوه زندگی سالم را اتخاذ کنید اما یک سوال مهم وجود دارد که برنج سفید یا برنج قهوه ای ؟ کدام یک در رژیم برنج مجاز است؟

برنج سفید یا برنج قهوه ای؟

بستگی به سلیقه و ذائغه خودتان دارد که اگر برنج سفید دوست دارید ، به سراغ آن بروید و اگر تصمیم دارید که برنج قهوه ای مصرف کنید ، کاملا در این باره مختار هستید .

برنج قهوه ای سالم تر است زیرا حاوی فیبر غذایی بیشتری است اما می توانید با اضافه کردن سبزیجات اضافی به کاسه برنج سفید تان آن را جبران کنید.

مطمئنا برنج سفید خوشمزه تر است اما ممکن است شما بافت جویدنی برنج قهوه ای را دوست داشته باشید اما فقط در نظر داشته باشید که برای پخت و پز طولانی تر می شود و حداقل باید 20 دقیقه آن را خیس کنید.

در کل دکتر کمپنر توصیه کرده است که برنج سفید مصرف کنید زیرا در آن زمان ها برنج سفید بسیار زیاد مصرف می شده است.

حالا که می دانید چه چیزی را بخورید و از چه چیزهایی بپرهیزید ، به سراغ اصلی ترین قسمت رژیم خواهیم رفت :دکتر رژیم را به سه مرحله تقسیم کرده است.

دستورالعمل های مربوط به هر مرحله را دنبال کنید و انجامشان دهید تا هر چه زودتر به هدف خود برسید.

رژیم لاغری برنج

برنامه رژیم غذایی برنج

فاز 1 :800 کالری

صبحانه ( ساعت 8 صبح ) :یک کاسه متوسط جو دوسر موز + دانه های چیا

ناهار (ساعت 12:00 ظهر) : برنج + سبزیجات نیمه سرخ شده + ماهی کبابی

میان وعده (3:30 بعد از ظهر ) : 300 میلی لیتر آب میوه تازه گرفته شده

شام (ساعت 6:30 بعد از ظهر) : برنج + مرغ و قارچ کبابی

فاز 2 :1000 کالری

صبحانه (ساعت 8 صبح ) :یک عدد نان تست + نصف یک آووکادو + یک کاسه کوچک پنیر خانگی ریکوتا + یک فنجان چای سبز

ناهار (ساعت 12:00 ظهر) : برنج + سبزیجات نیمه سرخ شده + مرغ گریل شده

میان وعده (3:30 بعد از ظهر) : یک فنجان آب میوه مخلوط

شام (ساعت 6:30 بعد از ظهر) : سبزیجات و ماهی سوشی

فاز 3 :1200 کالری

صبحانه (ساعت 8 صبح) : یک کاسه متوسط سبزیجات کوینو + 1 فنجان چای سبز

ناهار (ساعت 12:00 ظهر) : برنج + سبزیجات نیمه سرخ شده + ماهی پخته شده

میان وعده (ساعت 3:30 بعد از ظهر) : 1 لیوان دوغاب + 10 عدد پسته

شام (6:30 بعد از ظهر ) : مرغ کم چرب + قارچ کبابی

این رژیم ، رژیم سختی است که باید از آن پیروی کنید و بنابراین ، بهتر است آن را بیش از دو هفته دنبال نکنید.

رژیم غذایی برنج با تغییر شرایط غذایی ، عادات غذایی و دیدگاه علمی در مورد مواد غذایی اصلاح شده است. در اینجا دستورالعمل های جدید رژیم غذایی برنج که توسط دکتر کیتی گورکین و دکتر رابرت روزاتی ایجاد شده است را برایتان ارائه خواهیم داد:

مصرف روزانه

  • 1000 کالری
  • 22 گرم چربی
  • 5.5 گرم چربی اشباع شده
  • 500 تا 1000 میلی گرم سدیم
  • 0 تا 1000 میلی گرم کلسترول

چه کسانی باید رژیم برنج را دنبال کنند ؟

  • فشار خون بالایی دارند.
  • دیابت دارند .
  • بیماری قلبی دارند .
  • از نارسایی مزمن کلیه رنج می برند.
  • کلسترول بالایی دارند.
  • به گلوتن حساسیت دارند .

مزایای رژیم برنج (ممکن است که این اتفاقات برای بدن رخ دهد )

  • کمک به کاهش چربی بدن
  • کمک به کاهش سطح کلسترول
  • کمک به کاهش فشار خون.
  • کمک به بهبود سلامت قلب
  • محافظت از بدن در برابر دیابت نوع دوم

عوارض جانبی رژیم برنج (ممکن است که این اتفاقات برای بدن رخ دهد )

  • ایجاد کمبودهای غذایی
  • بی حوصله شدن
  • احساس زیاد گرسنگی
  • احساس تحریک
  • حالت تهوع
  • ضعف

رژیم برنج، رژیمی موثر است ولی این یک رژیم محدود است. اگر از مشکلات سلامتی که نام بردیم رنج می برید و هیچ رژیم غذایی دیگری جواب نداده است، می توانید رژیم برنج را دنبال کنید. اگر می خواهید یک رژیم کاهش وزن داشته باشید، رژیم غذایی برنج ممکن است بهترین گزینه برای انتخاب نباشدف در نهایت قبل از هر نوع تصمیمی باید با پزشکتان مشورت کنید.