آیا عصبانیت می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود؟

آیا عصبانیت می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود؟
عصبانیت می تواند تاثیرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد و تناسب اندام را تحت تاثیر قرار دهد و چنانچه ادامه داشته باشد می تواند باعث چاقی مفرط و پرخوری شود.

دلیل اضافه وزن بعد از عصبانی شدن چیست؟

عصبانیت فقط جیغ و داد زدن نیست و سه نوع دارد. هر کدام از این نوع عصبانیت ها علائم مخصوص خود را دارند که عبارتند از، سرزنش خود، رفتار ریسک پذیر، گریه کاذب و خیلی دیگر از نشانه ها که در ادامه بررسی می کنیم.

عصبانیت و چاقی

بنابراین، عصبانیت آنقدرها که به نظر می رسد هم ساده نیست و تاثیر آن بر ما می تواند بسیار جدی تر از یک بحث و یک عصر بد باشد که یکی از عوارض جانبی آن، افزایش وزن اضافی است.

همه ما ممکن است که عصبانی شویم. اما ماندن مداوم در این حالت می تواند برای وزن مضر باشد ما به نیمه پر لیوان نگاه می کنیم و به شما می گوییم چرا ارزش کنترل عصبانیت را دارد.

چرا عصبانیت باعث چاقی می شود؟

همه چیز با آدرنالین شروع می شود

خشم نه تنها در حالت عاطفی، بلکه در فرآیندهای شیمیایی بدن نیز بروز می کند.وقتی عصبانی می شویم، آدرنالین در بدنمان آزاد می شود، این اتفاق باعث می شود که ما آماده باشیم “بجنگیم یا فرار کنیم”، ما را فعال می سازد و موجب اضطراب خواهد شد.

به خاطر جریان خون از اندام های داخلی به ماهیچه ها، ما نمی توانیم گرسنگی را در حالی که عصبانی هستیم احساس کنیم.اما این فقط یک اثر کوتاه مدت دارد.

بعد از کاهش سطح آدرنالین، ما نیاز به بازیابی انرژی از دست رفته را احساس می کنیم و شروع به خوردن غذا می کنیم.اما به خاطر که ما نگران هستیم، این می تواند منجر به خوردن احساساتی و حریصانه شود.

به این معنی است که ما می توانیم چیزی را بخوریم که برایمان خوب نیست، که باعث شادی و راحتی ما خواهد شد، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا برای ما خوب است یا خیر.

سعی کنید برای مقابله با استرس خود غذا نخورید. رژیم غذایی خود را دنبال کنید و هر بار که متوجه شدید سیر هستید، خوردنتان را متوقف کنید.این کار به شما کمک می کند از افزایش وزن اضافی جلوگیری کنید.

اضطراب ، میزان استرس را افزایش می دهد. به همین دلیل، میزان هورمون کورتیزول نیز افزایش می یابد. علاوه بر مضر بودنش برای قلب و فشار خون، بر افزایش وزن ما نیز تاثیر می گذارد.

کورتیزول قند خون را به چربی تبدیل می کند و مانع هضم می شود و در نتیجه منجر به افزایش وزن می شود و چربی را شکل می دهد که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

احساسات منفی خود را با یک سرگرمی فعال از بین ببرید. به سالن ورزشی بروید، ورزش یا پیاده روی کنید. این به شما کمک می کند وضعیت ذهنی خود را تغییر دهید و افکارتان را جمع و جور کنید.

 

استرس به نوبه خود منجر به مشکلات بیخوابی می شود و احتمال بیشتری وجود دارد که بدن را با کربو هیدرات ها، که در نوشیدنی های شیرین، آب نبات ها، و دیگر غذاهای ناسالم موجود هستند، پر کنیم.

در عین حال، کنترل خودمان برای خوردن مشکل تر است.کمبود خواب، عملکرد هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند را با مشکل مواجه می کند.

راهی برای احیای هماهنگی در زندگی تان پیدا کنید. این ممکن است مطالعه، ملاقات با دوستان، انجام کار مورد علاقه شما، یا چیز دیگری که شما را لذت و آرامش می آورد، باشد.

نوشته آیا عصبانیت می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود؟ اولین بار در مجله پزشکی و سلامت تک پزشک. پدیدار شد.