دوره 13، شماره 2 - ( 4-1383 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 45-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خوابگاه های دانشجویی به مثابه جوامعی برای یادگیری. طب و تزکیه. 1383; 13 (2) :45-0

URL: http://tebvatazkiyeh.ir/article-1-143-fa.html


چکیده:   (939 مشاهده)
متخصصان آموزش عالی بر این باورند که ایجاد ارتباط میان برنامه درسی و تجربیات فوق برنامه دانشجویان، برای ایجاد یک محیط آموزشی پویا مفید است و خوابگاههای دانشجویی، به عنوان جوامع یادگیرنده، ابزاری برای بهبود فرآیند یادگیری محسوب می شوند. تحقیقات نشان می دهد که رشد دانشجویانی که در خوابگاهها سکونت دارند، نسبت به افرادی که خارج از اینگونه جوامع به کسب علم مشغولند، بیشتر است. بعلاوه، دانشجویان مقیم در خوابگاهها به طور فعال تری در یادگیری مشارکت می ورزند. این تحقیق پیشنهاد می کند که خوابگاههای دانشجویی با هدف ایجاد جوامع کوچک یادگیری در رشته های یکسان مورد بازنگری ساختاری قرار گیرند و به مواردی چون ایجاد محیطی ایمن و حمایتی، افزایش گفتمان، فعالیت های فوق برنامه، تقویت مهارتهای زندگی، سازگاری با محیط دانشگاهی و مشارکت دانشجویان در اداره امور خوابگاهها نیز اهمیت داده شود. در این تحقیق از تحلیل محتوا به عنوان تکنیکی پژوهشی استفاده شده است.

متن کامل [PDF 0 kb]   (597 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اخلاق پزشكي
دریافت: ۱۳۸۳/۴/۲۹ | پذیرش: ۱۳۸۳/۵/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۰/۱/۳۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طب و تزکیه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Teb Va Tazkiey

Designed & Developed by : Yektaweb