دوره 26، شماره 3 - ( پاییز 1396، دوره 26، شماره 3 1396 )                   جلد 26 شماره 3 صفحات 228-236 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zarrabi, M, imanieh, M, zarrabi K, masjedi M, kojuri J, amini M, et al . Designing and Organizing Mentoring at Shiraz Medical School and Reinforcing Deep Knowledge–based Education using Mentoring. teb. 2017; 26 (3) :228-236
URL: http://tebvatazkiyeh.ir/article-1-1488-fa.html
ضرابی محمد امین، ایمانیه محمد هادی، ضرابی خلیل، مسجدی منصور، کجوری جواد، امینی میترا، و همکاران.. طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح. طب و تزکیه. 1396; 26 (3) :228-236

URL: http://tebvatazkiyeh.ir/article-1-1488-fa.html


کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی
چکیده:   (207 مشاهده)
زمینه و هدف:  در طرح منتورینگ یک فرد با تجربه و قابل اعتماد (منتور) یک شخص دیگر (منتی) را در تمام زمینه های پیشرفت تحصیلی راهنمایی می کند. هدف از این پژوهش، طراحی، اجرا و ارزشیابی طرح منتورینگ برای دانشجویان پزشکی ورودی های بهمن ۹۳ و پس از آن می باشد.
روش بررسی: در طرح منتورینگ از دانشجویان سال بالاتر فیزیوپات و بالینی به عنوان منتور سطح دو و اساتید الگو و مرجع بعنوان منتور سطح عالی و الگو و از تعدادی از اساتید به عنوان منتور پشتیبان استفاده می شود. مراحل طرح منتورینگ شامل موارد زیر می باشد: نیازسنجی و بررسی امکانات، برنامه ریزی، آماده سازی، اجرای کار، ارزشیابی
یافته ها: در این پژوهش به منظور سنجش میزان رضایتمندی منتورها و منتی ها مصاحبه صورت گرفت. در پایان معدل های دانشجویان ارزیابی شد همچنین نتایج حاصل از نظرسنجی طرح مبتنی بر دانش SBD) ۱ ) نشان می دهد که میزان افزایش انگیزه برای مطالعه ی دروس پزشکی، تمایل به ادامه ی شرکت در جلسات و رضایت کلی دانشجویان بالا می باشد.
نتیحه گیری: میزان سازگاری و انگیزه تحصیلی دانشجویانی که وارد فرآیند منتورینگ شدند در مقایسه با سایر دانشجویان تفاوت قابل ملاحظه ای داشت و افراد شرکت کننده سازگاری بیشتری با محیط دانشگاه داشتند یکی از وظایف منتورها در تحقق این هدف معرفی رفرنس های مناسب و آشنا کردن دانشجویان با روش های صحیح مطالعه بوده است. در کل میانگین معدل های دانشجویان منتی بالاتر از غیر منتی بود.
متن کامل [PDF 515 kb]   (49 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۲/۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۶/۱۲/۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به طب و تزکیه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Teb Va Tazkiey

Designed & Developed by : Yektaweb